مقالات

علل رایج خرابی پمپ کفکش

علل رایج خرابی پمپ کفکش

کفکش ها وسایل مکانیکی هستند که در زیرزمین خانه یا فضای خزنده نصب می‌شوند.هدف آن جمع آوری آب از اطراف فونداسیون شما و هدایت آن به بیرون از خانه شما است

پمپ های کفکش جزء جدایی ناپذیر ایمن و راحت نگه داشتن بسیاری از خانه ها برای زندگی هستند. در حالی که ممکن است به طور منظم به آنها نیاز نداشته باشید، پمپ های کفکش اولین خط دفاعی در برابر سیل زیرزمین و آسیب آب هستند.

با این حال، حتی بهترین پمپ کفکش نیز ممکن است با مشکل مواجه شود، و اگر ندانید به دنبال چه چیزی باشید یا چگونه مشکل را برطرف کنید، می‌تواند تجربه‌ای استرس‌زا باشد. در این مقاله برخی از رایج‌ترین مشکلات پمپ آب که صاحبان خانه‌ها با آن مواجه می‌شوند و نحوه حل آن‌ها برای خشک نگه داشتن خانه و ایمن نگه داشتن خانه از سطوح خطرناک آب مورد بحث قرار می‌گیرد.

شیر چک نوعی شیر “یک طرفه” است که به آب اجازه می دهد در یک جهت حرکت کند هدف شیر چک جلوگیری از خروج آب از چاله سرازیر شدن به داخل چاله است

رایج ترین خرابی مکانیکی در پمپ کفکش زمانی رخ می دهد که سوئیچ آن دچار مشکل شده و در حالت ON یا OFF گیر کرده و باعث می شود پمپ به طور مداوم کار کند یا اصلا کار نکند.

پمپ های مخزن ممکن است برای دلایل مختلف از جمله قطع برق، کمبود نگهداری، فرسودگی یا نصب نامناسب دچار ایرادات فنی شوند

در اینجا هفت مورد از رایج ترین دلایل خرای پمپ های کفکش آورده شده است

علل خرابی کفکش :

  • خرابی سوپاپ
  • خرابی سوئیچ
  • اگر شیر چک از کار بیفتد، آبی که از گودال پمپاژ می شود، دوباره به داخل آن جریان می یابد.
  • چاله، کاهش مقدار آب حذف شده در هر چرخه در حالی که فرکانس را افزایش می دهد
  • سیکل ها، که می تواند باعث خرابی زودرس پمپ شود.
  • خرابی سوییچ ها
  • در حوضچه مخزن، پمپ قدیمی (با یک سوئیچ جدید) را به عنوان پشتیبان اضطراری نگه دارید

 

  • گیر کردن شناور :

شناور پمپ وظیفه عملکرد روان کلید روشن/خاموش را بر عهده دارد. اگر پمپ با جابجایی در داخل حوضچه، شناور می تواند در کنار حوضچه فشار داده شود. دیگر اشیاء موجود در حوضچه، مانند ماسه یا سنگ نخود، همچنین می توانند مانع شناور شدن شوند.

بررسی کنید که آیا شناور روی چیزی گیر کرده است یا خیر. اگر چنین است، پمپ را از برق جدا کرده و آن را خارج کنید. در صورت لزوم، پمپ را تغییر دهید تا شناور نتواند گیر کند.

  • قطع برق :

در صورت وقوع طوفان که برق قطع می شود، مدار آسیب دیده قطع می شود یا سیم برق قطع می شود یک پمپ پشتیبان با باتری یا یک ژنراتور می تواند از خشارات احتمالی طوفان جلوگیری کند

پمپ کفکش شما مانند هر وسیله برقی دیگری در خانه شما است که برای کار کردن به برق نیاز دارد. با این حال، یک پمپ کفکش به دلایل مختلف می تواند با مشکلات برقی مواجه شوند : پمپ قطع شده یا قطع برق.

اگر ملک شما در معرض قطعی مکرر برق است، به عنوان یک اقدام احتیاطی، سرمایه گذاری در پمپ پشتیبان با کیفیت بالا را در نظر بگیرید. فرض کنید برق شما در هنگام طوفان قطع می شود. در این صورت، پشتیبان‌گیری باتری با ظرفیت بالا می‌تواند به شما در مبارزه با سیلاب کمک کند و به شما هشدار دهد که از زمانی که ملک شما در معرض خطر است آگاه باشید.

  • خرابی موتور :

یکی از دلایل رایج خرابی کفکش ها ، سوختن موتور است. ولتاژ از منبع تغذیه تا زمانی که پمپ بیش از حد گرم شود و خاموش شود افزایش می یابد. این موضوع می تواند زمانی اتفاق بیفتد که پمپ کفکش به دلیل کیفیت پایین یا کم حجم بودن پمپ، بیش از حد کار می کند. اگر موتور پمپ کفکش

خیلی کوچک است، ممکن است آب سریعتر از کفکش وارد حوضه یا گودال شود که خارج کردن این حجم از آب می تواند باعث شود سیستم به طور مداوم کار کند و در نتیجه فرسودگی در قطعات و پمپ ایجاد شود

اگر پمپ نمی تواند جریان را تحمل کند، ممکن است به یک موتور بزرگتر نیاز داشته باشید. تولید کنندگان نیز توصیه می کنند پمپ شما مستقیماً به یک پریز وصل شود (بدون سیم کشی) و این پریز تنها چیزی است که توسط قطع کننده مدار (یا فیوز) تغذیه شود.

 

  • شکستگی در بدنه :

پوسته محافظی است که موتور پمپ را در خود جای داده است. مشکلات خاصی مانند خرابی در یاتاقان موتور ، ترک در بدنه، گیر کردن زباله در پروانه یا یک قوطی پروانه شکسته باعث داغ شدن بیش از حد بدنه و ایجاد ترک یا شکستگی در بدنه پمپ شود.

برای این موضوع پمپ را از برق جدا کنید و قسمت پایین پمپ را از نظر ترک یا سوراخ بررسی کنید و ابتدا اجازه دهید آب خارج شود صفحه مکش را در پایین بررسی کنید تا بقایایی وجود داشته باشد برای برطرف کردن مسدودی در پمپ  زباله ها را حذف کنید. پروانه را بازرسی کنید و در صورت نیاز پروانه را تعویض کنید.

 

  • خرابی لوله های تخلیه :

علاوه بر نشتی، ترک یا شکستگی در لوله‌های تخلیه داخلی یا لوله‌های کوچک‌ترمی تواند باعث شود موتور پمپ کفکش سخت تر کار کند

اجسام مختلف می توانند خط تخلیه پمپ کفکش شما را مسدود کنند، از جمله خاک، زباله، و سایر اجسام خارجی، بنابراین تمیز کردن معمول و پوشاندن خط تخلیه خود با درپوش یا رنده محافظ دو تا از بهترین کارهایی است که می توانید برای جلوگیری از تبدیل شدن خط انجام دهید. رسوب گرفته. اگر خط تخلیه شما به دلیل دمای انجماد مسدود شده است، می توانید از عایق یا چسب حرارتی برای گرم نگه داشتن خط استفاده کنید.

حداقل دو بار در سال، آب را در پمپ آب بریزید (5 گالن کافی است) وهمانطور که پمپ ،  آب را از سطل مخزن خارج می کند، لوله های تخلیه داخلی خود را بررسی کنید

برای ترک یا شکستگی در مفاصل. اگر موردی پیدا کردید، آن بخش های لوله را تعویض کنید.

به طور کلی و خلاضه میتوان مشکلات اساسی که در عملکرد یه پمپ کفکش خلیل ایجاد میکنند را به 5 دسته زیر تقسیم کرد :

 

 

 

  • بارگیری بیش از حد پمپ :

یکی دیگر از دلایل رایج خرابی پمپ های پمپاژ، بارگذاری بیش از حد است. بر اساس پمپ کفکشی که دارید، کار بیش از حد سیستم بسیار آسان است. اگر فکر می‌کنید که پمپ پمپ شما نشانه‌هایی از کار زیاد نشان می‌دهد، ممکن است زمان آن رسیده که سیستم خود را به‌روزرسانی کنید یا چند پمپ سامپ نصب کنید.

 

  • کارکردن بدون آب پمپ در چاله

اگر به نظر می رسد که پمپ کفکش  شما کار می کند، اما هیچ آبی وارد گودال حوضچه نمی شود، این معمولاً نتیجه نصب نادرست پمپ یا پمپی است که به سیستم زهکشی متصل نیست.

سیستم زهکشی وظیفه جمع آوری آب و هدایت آن به گودال پمپ را بر عهده دارد. اگر کاشی تخلیه مسدود شود یا فرو بریزد، آب به اندازه کافی منحرف نخواهد شد. اگر کاشی زهکشی به درستی چیده نشود، آب را به داخل چاله هدایت نمی کند و همین مشکل ایجاد می کند. حتی با بهترین پمپ کفکش، خشک نگه داشتن زیرزمین شما در هر دو مورد چالش بزرگی خواهد بود.

برای رفع این مشکل، باید سیستم زهکشی خود را بررسی کرده و از نصب صحیح آن اطمینان حاصل کنید. اگر نمی توانید منبع مشکل را بیابید، استخدام یک شرکت تعمیر و نگهداری حرفه ای برای بازرسی پمپ کفکش شما و نصب سیستم زهکشی بهترین راه حل شما است.

 

  • نصب ضعیف

در نهایت، اگر پمپ کفکش شما ناکارآمد عمل می کند و هنوز در جستجوی مشکل هستید، ممکن است پمپ شما اشتباه نصب شده باشد. نصب ناقص پمپ کفکش می تواند منجر به کاهش قابل توجه عملکرد و در برخی موارد منجر به خرابی کامل سیستم شود.

به عنوان مثال، اگر صدای موتور پمپ کفکش خود را در حال کار می شنوید، اما پمپاژ آب را نمی بینید، ممکن است تکنسین هنگام نصب پمپ ، شیر چک را روی خط تخلیه قرار نداده باشد. بدون شیر چک در پمپ ، جریان برگشتی آب می تواند باعث چرخش پروانه پمپ به سمت عقب شود و در نتیجه شفت موتور باز شود.

مطمئن شوید که پمپ کفکش شما به درستی نصب شده است. اگر فکر می کنید پمپ کفکش شما به درستی نصب نشده است، باید آن را در اولین فرصت توسط یک متخصص دوباره نصب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *