مقالات

راهنمای خرید و انتخاب پمپ استخر

راهنمای خرید و انتخاب پمپ استخر

انتخاب پمپ مناسب برای استخر :

 

استخرهای شنا فضاهای عالی برای هر حیاط خلوت یا ساختمان و مجموعه های ورزشی و همچنین مکانی برای استراحت آرامش افراد هستند. با این حال، برای اطمینان از ایمن و تمیز بودن استخر، مهم است که پمپ مناسب را انتخاب کنید.

عوامل زیادی در انتخاب پمپ مناسب نقش دارند، به عنوان مثال، اندازه استخر، دبی پمپ، راندمان، نوع پمپ و غیره. بنابراین، در اینجا یک راهنمای 5 مرحله ای وجود دارد که به شما در انتخاب پمپ مناسب کمک می کند.

 

مرحله 1: اندازه استخر خود را تعیین کنید

اولین قدم در انتخاب پمپ مناسب برای استخر، تعیین اندازه استخر است. این موضوع مهم است زیرا اندازه استخر اندازه پمپ مورد نیاز شما را تعیین می کند. استخر بزرگتر به پمپ بزرگتر نیاز دارد، در حالی که استخر کوچکتر به پمپ کوچکتر نیاز دارد. همچنین باید تعداد ویژگی های استخر مانند آبشارها یا فواره ها را در نظر بگیرید که بر اندازه پمپ مورد نیاز نیز تأثیر می گذارد.

همچنین باید حجم آبی که باید از طریق سیستم فیلتراسیون پمپ شود را در نظر بگیرید. هد دینامیکی کل (T.D.H.) مقاومتی در برابر جریان است که پمپ باید بر آن غلبه کند. هرچه T.D.H بالاتر باشد، پمپ قدرتمندتر مورد نیاز خواهد بود.

 

مرحله 2: نرخ جریان را در نظر بگیرید

دبی یک پمپ بر حسب لیتر در دقیقه (L.P.M.) اندازه گیری می شود. انتخاب پمپی با دبی متناسب با اندازه استخر مهم است. هرچه سرعت جریان بیشتر باشد، پمپ آب بیشتری می تواند حرکت کند، که برای تمیز و شفاف نگه داشتن استخر مهم است.

علاوه بر این، مهم است که میزان جریان را با توجه به اندازه سیستم فیلتراسیون استخر خود در نظر بگیرید. یک سیستم فیلتراسیون کوچکتر/بزرگتر از سرعت جریان کمتر/بالاتر برای فیلتر کردن موثر آب پشتیبانی می کند.

 

مرحله 3: نوع پمپ را تعیین کنید

دو نوع پمپ اصلی معمولا برای استخرهای خانگی استفاده می شود: پمپ های تک سرعته و پمپ های سرعت متغیر. پمپ های تک سرعته با یک سرعت کار می کنند، در حالی که پمپ های سرعت متغیر می توانند در سرعت های مختلف کار کنند. پمپ‌های با سرعت متغیر عموماً بازده انرژی بیشتری دارند، اما می‌توانند گران‌تر نیز باشند.

 

مرحله 4: بهره وری انرژی را در نظر بگیرید

پمپ های استخری مصرف انرژی بالایی دارند، بنابراین مهم است که قبل از خرید، کارایی انرژی یک پمپ را در نظر بگیرید. به دنبال پمپی باشید که دارای رتبه بازده انرژی بالا باشد. همچنین، پمپی را با تایمر داخلی در نظر بگیرید – تا پس از یک دوره برنامه ریزی شده، برق را به طور خودکار قطع کنید.

مصرف انرژی در پمپ های استخر می تواند بین 513 وات در ساعت تا 1605 وات در ساعت متفاوت باشد . آنها برآورد هزینه را بر اساس میانگین مصرف برق 24.9c/kWh و بر اساس نرخ جریان مورد نیاز برای پمپاژ حجم استخر در شش ساعت انجام داده اند، که ممکن است سریعتر از آنچه شما برای استخر خود می خواهید یا نیاز دارید باشد. یکی از موارد برجسته این است که یک پمپ با سرعت متغیر انرژی کمتری مصرف می کند و در نهایت هزینه کمتری برای کار کردن دارد.

مصرف انرژی پمپ با سرعت متغیر: یک پمپ با سرعت متغیر که با سرعت جریان 22 gpm تنظیم شده است، 116 وات را می کشد، تمام آب موجود در استخر را ظرف 19 ساعت فیلتر می کند و با این کار فقط حدود 2.2 کیلووات ساعت برق مصرف می کند. یک پمپ با سرعت متغیر دارای توانی بین 600 تا 3450 وات است .

همچنین باید پمپ هایی را در نظر بگیرید که دارای ویژگی های تنظیم سرعت جریان هستند تا در مصرف انرژی صرفه جویی کنند. مصرف برق پمپ را بر حسب وات از نظر بازده انرژی بررسی کنید. این امر به صرفه جویی در هزینه در قبوض انرژی در دراز مدت کمک می کند.

 

مرحله 5: قیمت ها، گارانتی و پشتیبانی پس از فروش را بررسی کنید

هنگام انتخاب پمپ برای استخر شنا، مهم است که چندین فاکتور مانند سرعت جریان، قیمت، گارانتی، خدمات پس از فروش، در دسترس بودن قطعات و بهره وری انرژی را در نظر بگیرید. قیمت پمپ های مختلف را مقایسه کنید

در دسترس بودن قطعات جایگزین را بررسی کنید و بازده انرژی پمپ را در نظر بگیرید. قبل از تصمیم گیری نهایی برای اطمینان از دریافت بهترین پمپ برای نیازها و بودجه خود، تحقیق و مشورت با کارشناسان مهم است.

فرمول هایی که برای محاسبه و انتخاب پمپ به شما کمک میکند

مراحل زیر به شما کمک می کند تا حجم و سرعت جریان استخر خود را به سرعت پیدا کنید.

مرحله 1:

فرمول محاسبه حجم یک استخر مستطیلی طول x عرض x عمق است.

برای استخری که 20 متر طول، 8 متر عرض و 1 متر عمق دارد، حجم را می توان 10×5×2 = 100 متر مکعب محاسبه کرد.

در صورتی که استخر دایره ای باشد، فرمول محاسبه حجم V= πr²h است که r شعاع و h ارتفاع استخر است.

مرحله 2:

برای تبدیل حجم استخر از متر مکعب به لیتر (L) حجم را در 1000 ضرب کنید (1 متر مکعب = 1000 لیتر)

برای نمونه استخری به طول 10 متر، عرض 5 متر و عمق 2 متر، حجم آن 160 متر مکعب است.

برای تبدیل آن به لیتر، 100 x 1000 = 100000 لیتر است.

مرحله 3:

برای محاسبه دبی، حجم کل استخر را بر حسب لیتر بر زمان پر شدن استخر تقسیم کنید.

برای مثال یک استخر با حجم 100000 لیتر که 8 ساعت طول می کشد تا کامل پر شود، دبی 100000/8 = 12500 لیتر در ساعت (L/h) خواهد بود.

مرحله 4:

برای تطبیق دبی استخر با یکی از گزینه های پمپ موجود، دبی بر حسب لیتر در ساعت (L/h) باید به لیتر در دقیقه (L/m) تبدیل شود. برای این کار، دبی را بر حسب L/h بر 60 تقسیم کنید.

برای مثال کار شده یک استخر با دبی 20000 لیتر در ساعت، سرعت جریان بر حسب L/m برابر با 208.3 L/m 12500 / 60 خواهد بود. این مقدار با یکی از گزینه های پمپ موجود در محدوده SMP یا SWIMM مطابقت دارد.

 

 

انواع پمپ های مناسب برای استخر :

سه نوع پمپ برای انتخاب وجود دارد: پمپ های تک سرعته، دو سرعته و پمپ های سرعت متغیر.

بیایید به برخی از تفاوت های اساسی نگاهی بیندازیم.

  • پمپ های استخر تک سرعته

پمپ های استخر تک سرعته تقریباً یک کار را انجام می دهند، آنها آب استخر شما را تنها با یک سرعت ثابت از طریق سیستم شما پمپ می کنند. نکته ای که در مورد پمپ های استخر تک سرعته وجود دارد این است که قیمت اولیه بسیار جذاب است زیرا آنها کاملاً ارزان هستند. با این حال، عملکرد آنها بسیار گران است. تنها کاری که آنها انجام می‌دهند، ، یعنی چرخاندن آب و جریان دادن به تجهیزات شما برای عملکرد صحیح.

 

  • پمپ های استخری دو سرعته

پمپ های دو سرعته با دو سرعت ثابت بالا و پایین کار می کنند و برای تنظیم بین دو سرعت به دستگاه جداگانه ای مانند سیستم اتوماسیون نیاز دارند. از آنجایی که می توانید بین دو سرعت تنظیم کنید، هر زمان که با سرعت کمتری می دوید، مصرف انرژی شما کاهش می یابد. تعویض پمپ تک سرعته خود به پمپ دو سرعته می تواند تا 80 درصد در هزینه انرژی استخرتان صرفه جویی کند.

 

  • پمپ های استخر با سرعت متغیر

اگر بخواهید پمپ تک سرعته خود را به یک پمپ استخر با سرعت متغیر (VSP) با رتبه انرژی بالا ارتقا دهید، صرفه جویی در انرژی شما چشمگیر خواهد بود – تا 90٪ در هر فصل صرفه جویی در هزینه ها خواهد شد . پمپ‌های سرعت متغیر همچنین می‌توانند کاربردهای پیچیده‌تری برای استخر را انجام دهند و «هوشمند» در نظر گرفته می‌شوند زیرا سرعت خود را به طور خودکار برای کاری که انجام می‌دهند تنظیم می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *