مقالات

میزان برق مصرفی پمپ آب خانگی

میزان برق مصرفی پمپ آب خانگی

آب لازمه زندگی است. ما به آن در خانه هایمان برای انجام کارهای زیادی مانند آشپزی، نوشیدن، تمیز کردن، حمام کردن و غیره نیاز داریم.

در کشورهای توسعه یافته اکثر مناطق مسکونی و ساختمان ها به خط اصلی آب شهری متصل هستند که ساکنان آن آب تحت فشار و تصفیه شده را مستقیماً از ایستگاه پمپاژ دریافت می کنند .از طریق لوله هایی که در زیر زمین ساخته شده اند، ایستگاه ، نیروی کافی را از طریق خط تامین می فرستد تا آب حرکت کند و جریان آب را به خط اصلی خانه تامین کند. کسانی که دور از پمپ های آب شهر زندگی می کنند نیز آب دریافت می کنند، اما ممکن است فشار آب پایینی را تجربه کنند . سایر عواملی که در فشار کم آب نقش دارند، ارتفاع خانه، نشتی در لوله کشی و سایر مسائل لوله کشی است.

برخی از مناطق و خانه های خارج از شبکه برای منبع آب خود به چاه ها یا آب باران متکی هستند.

اگرکسی زندگی خارج از شبکه را انتخاب کند یا فشار آب را در خانه هایمان بهبود بخشد، پمپ آب یکی از بخش های ضروری یک سیستم آب در انتقال آب از یک مکان به مکان دیگر است. بسته به اینکه منبع آب از کجا می آید، وضعیت فعلی سرعت جریان، اندازه ورودی، حداکثر فشار و استفاده همزمان از شیرها، قبل از خرید پمپ آب مناسب باید چندین فاکتور را در نظر گرفت.

تاسیسات مورد نیاز برای پمپ آب خانگی:

انواع مختلفی از پمپ های آب در بازار وجود دارد، از پمپ های چاه شناور گرفته تا پمپ های دستی. پمپ‌های شناور پمپ‌هایی هستند که در زیر زمین قرار می‌گیرند و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که سیال را به سمت سطح بکشند، برخلاف پمپ‌های جت، آن را به سمت خانه بکشند. پمپ دستی برای مواقع اضطراری و موقتی ایده آل است زیرا سبک، ارزان و نیاز به پمپاژ دستی آب با دست دارد. پمپ دستی به راحتی نصب و از چاه خارج می شود. پمپ های گریز از مرکز از یک پروانه چرخان استفاده می کنند که آب را به لوله و داخل خانه وارد می کند. قطعات پروانه در پمپ گریز از مرکز از نظر اندازه و میزان آب قابل جابجایی از طریق آنها متفاوت است. پمپ های جت برای چاه های با عمق متوسط ایده آل هستند. جت پمپ از پروانه و مکش برای بیرون کشیدن آب از چاه استفاده می کند. منابع انرژی که پمپ های آب را سوخت می دهند می توانند از بنزین، برق و گاز طبیعی متفاوت باشند. اگرچه پمپ‌های زیادی برای مصارف مسکونی بر اساس منبع آب وجود دارد، دو پمپ که در اکثر خانه‌ها در آمریکا استفاده می‌شوند، پمپ‌های گریز از مرکز و پمپ‌های جت هستند.

انواع پمپ آب خانگی برای انتخاب وجود دارد. بسته به اندازه خانه و تعداد خطوطی که به آن وصل خواهد شد، با اندازه ها و ظرفیت های برق متفاوت ساخته می شوند. اگر به طور مثال به پمپ های آب تولیدی توسط تولید کنندگان مختلف در ایالات متحده نگاه کنیم و دو پمپ توسط دو سازنده پیدا کنیم و اقدام بهررسی و آنالیز کنیم . مدل HSC30B یک پمپ سانتریفیوژ چند مرحله ای مسکونی و تجاری است که برای پمپاژ عمومی، گردش آب و خدمات تقویتی با عملکرد بی صدا و ثابت برای سال ها طبق گفته سازنده، فناوری آب گولدز طراحی شده است. این مدل یک مدل سه فاز است که دارای 3 اسب بخار (HP) با 230 ولت، ظرفیت 50 گالن در دقیقه (GPM) و فشار تا 100 psi (230ft) می باشد. موتور پمپ آب گولد با برق با فرکانس برق 60 هرتز (هرتز) کار می کند.

اثرات زیست محیطی همچنین می تواند بر فشار کم آب تأثیر بگذارد زیرا آب و هوا می تواند به طور بالقوه به سیستم های لوله کشی از دمای انجماد آسیب برساند که می تواند به لوله ها آسیب برساند و با استفاده از انرژی اضافی برای گرم کردن آب به سیستم فشار وارد کند. حتی زمانی که شیر آب باز می شود تا آب گرم شود، مقداری از دست دادن آب شیرین وجود دارد که این اتفاق می افتد. با توجه به مقاله ای در مورد لوله کشی و تمیز کردن زهکشی، گرمای تابستان نیز بر روی سیستم تأثیر می گذارد، زیرا می تواند در قسمت های گرم تر سال بیشتر مورد استفاده قرار گیرد و می تواند باعث ترک خوردن لوله های زیرزمینی در شرایط خشک شود. مقاله فوربس در مورد هدر دادن، استفاده بیش از حد، یا هدر دادن آب خانگی، در دسترس بودن آب شیرین را برای جوامع دیگر برای استفاده برای نوشیدن، پخت و پز و سایر نیازهای خانگی محدود می کند – و در نتیجه به کمبود آب و کشاورزی کمک می کند. در حالی که تقاضا برای آب از جمله افزایش جمعیت افزایش می‌یابد، نیاز به برداشت آب شیرین از سفره‌های زیرزمینی یا منابع آب زیرزمینی وجود خواهد داشت که باعث می‌شود انرژی، زمان و هزینه بیشتری برای فیلتر کردن و تمیز کردن آب به‌گونه‌ای که برای ساکنان قابل شرب باشد.

همانطور که گفته شد، پمپ‌ها با برق کار می‌کنند که به احتمال زیاد از سوخت‌های فسیلی یا زغال‌سنگ تامین می‌شود و بسته به بازه زمانی که در طول روز کار می‌کند، بارهای زیادی از کربن منتشر می‌کند. انرژی مصرفی با توجه به اندازه و ظرفیت پمپ و مدت زمان کارکرد و پمپاژ آن متفاوت خواهد بود. با تعداد متوسط ساعاتی که یک خانوار از آب در روز استفاده می‌کند و دفعات پمپاژ آن، می‌توانم از این تعداد و همچنین نرخ جریان الکتریکی محلی خود برای تعیین هزینه‌های جاری استفاده کنم.

 

میزان مصرف برق توسط پمپ ها :

مصرف برق عمدتاً به ظرفیت پمپ بستگی دارد. ظرفیت پمپ بیشتر به معنای مصرف انرژی بیشتر است. بیایید پمپ تقویت کننده آب را در نظر بگیریم که ظرفیت پمپ بسیار کمتر است، بنابراین مصرف برق 0.5 اسب بخار یعنی 372 وات خواهد بود. اگر می خواهید آن را از نظر پول محاسبه کنید،

اگر پمپ را به مدت سه ساعت به طور مداوم روشن کنید،

مصرف برق = 3 * 372 (مصرف برق پمپ / ساعت)

مصرف برق کل = 1116 وات یا 1.116 کیلو وات

اکنون 1 واحد = 1 کیلو وات برق مصرفی در ساعت

فرض کنید نرخ 1 واحد = 4 تومان باشد (ممکن است از مکان به مکان متفاوت باشد)

اکنون مصرف برق پمپ = 1.116 کیلو وات یعنی 1.116 واحد

کل مبلغ پرداختی = 4.464 تومان

 

تاثیر توان شفت پمپ در میزان مصرف برق :

توان شفت پمپ، توانی است که شفت پمپ به پره ها در زمانی که پمپ کار مربوطه را انجام می دهد، می دهد. فرمول محاسبه Pe=9.81QH/efficiency است. با توجه به داده هایی که شما ارائه می دهید، دبی حدود 4 متر مکعب در ساعت و بالابر حدود 20 متر است. سیستم راندمان موتور 60% محاسبه می شود و واحد در سیستم بین المللی واحدها یکپارچه می شود. توان خروجی موتور حدود 363 وات است. یعنی حدود 0.363 کیلووات ساعت در یک ساعت. می‌توانید نمونه‌های محصول تولیدکنندگان مربوطه را پیدا کنید، منحنی مشخصه را بررسی کنید تا قدرت موتور را بدانید و تقریباً می‌توانید میزان مصرف برق را بدانید.

برای پمپ آب چقدر برق لازم است؟

قیمت پمپ آب برقی در دنیا یا هر جای دیگر به طور معمول هزینه زیادی ندارد، اما برق مصرفی آنها گاهی اوقات می تواند بسیار زیاد باشد. پمپ های آب بیش از هر وسیله ای که در خانه شما قرار دارد، انرژی زیادی مصرف می کند. همانطور که می دانید، وظیفه پمپ آب انتقال آب از ورودی به خروجی است، به همین دلیل است که پس از فعال شدن، شروع به مصرف برق می کند. در دنیای امروز، پمپ‌های آب تقریباً در تمام بخش‌ها از جمله ساختمان‌ها، مزارع، کارخانه‌ها، خانوارها و موارد دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

انواع مختلفی از پمپ آب در بازار موجود است، اما یک چیز قطعی است. یعنی مهم نیست از چه پمپ آبی استفاده می کنیم، چه پمپ های گریز از مرکز، چه پمپ های خوب کم عمق یا هر نوع دیگری، مصرف برق همه آنها بالاست.درست مانند بسیاری از لوازم خانگی، مصرف برق پمپ های آب نیز به سه عامل اصلی بستگی دارد. نگاهی بیاندازید.

  • وات پمپ آب
  • ساعات کار پمپ آب
  • تعرفه برق

برای محاسبه کل توان مصرفی پمپ های آب می توانید از این روش ساده استفاده کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که وات پمپ آب، ساعات کار آن و تعرفه برق منطقه یا محل خود را در نظر بگیرید تا در نهایت به ارقام دقیق واحدها دست پیدا کنید.

اگر در یافتن وات نامی پمپ آب خود مشکل دارید، به صفحه مشخصاتی که معمولاً روی پمپ ها نوشته شده است نگاهی بیندازید.

 

مقدار برق مصرفی پمپ آب چقدر است؟

منابع آب شهری به طور فزاینده ای کمیاب می شود، بنابراین امروزه هر خانواده یک پمپ آب برای مصارف آشامیدنی و آشپزی دارد. از آنجایی که مدل های بسیار زیادی در بازار موجود است، ممکن است تعیین مقدار دقیق مصرف واحد موتور آب چالش برانگیز باشد. بنابراین، پس از انجام یک بررسی کامل، متوجه شدم که مصرف برق می تواند بر اساس چندین عامل متفاوت باشد. بیایید موارد ذکر شده در زیر را بررسی کنیم.

چه عواملی بر واحد مصرف برق پمپ آب تأثیر می گذارد؟

عامل مهم در تخمین میزان برق مصرفی، مصرف برق خود موتور آب است. قدرت موتورهای آب متفاوت است و اغلب بر حسب وات یا کیلووات بیان می شود. موتورهای پرقدرت معمولاً از الکتریسیته بیشتری نسبت به موتورهای کم توان استفاده می کنند زیرا برای کارکرد مؤثر به توان بیشتری نیاز دارند.

مقدار کل برق مصرفی نیز تحت تأثیر دوره استفاده است. اگر موتور آب برای مدت زمان کوتاه تری در طول روز به جای مداوم استفاده شود، برق کمتری مصرف می کند.

همچنین بستگی به دفعات استفاده از موتور آب دارد. مراحل راه اندازی و خاموش شدن موتور برق بیشتری مصرف می کند.

در نهایت، عملکرد موتور آب، ولتاژ قابل اجرا و هر وسیله اضافی متصل به موتور همگی می توانند بر واحد مصرف برق تأثیر بگذارند.

1 اسب بخار الکتریکی برابر با 0.746 کیلو وات است، بنابراین یک موتور الکتریکی با 1 اسب بخار از 0.746 کیلو وات در ساعت در بار کامل و بازده 100٪ استفاده می کند. برای تعیین واحد مصرف واقعی می توان از فرمول زیر استفاده کرد:

P (kW) = HP (0.746/ کارایی) x بار x زمان

 

در نهایت، اندازه‌گیری واحد توان مصرفی یک موتور آب نیاز به رتبه‌بندی توان، زمان کارکرد و عوامل خارجی مؤثر بر کارایی انرژی دارد.

اگر در خانه خود پمپ آب دارید، باید بدانید که این پمپ انرژی بیشتری نسبت به سایر تجهیزاتی که در اختیار داریم مصرف می کند. امروزه عملاً هر خانه، تجارت، کارخانه و مزرعه ای از پمپ آب برای انتقال آب از نقطه A به نقطه B یا به مخزن ذخیره استفاده می کند. از هر نوع پمپ آبی که استفاده می کنید – گریز از مرکز، رفت و برگشتی یا غیره – مصرف انرژی قابل توجهی است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *