مقالات

نحوه انتخاب بوستر پمپ مناسب

نحوه انتخاب بوستر پمپ مناسب

بوستر پمپ چیست؟

بوستر پمپ ها دستگاه هایی هستند که برای افزایش فشار سیستم های جریان سیال موجود استفاده می شوند. آنها برای کمک به سیستم های پمپاژ برای دستیابی به نرخ جریان بالاتر و غلبه بر سر بالای سیستم طراحی شده اند. به طور معمول، بوستر پمپ ها در سیستم های آبی استفاده می شود. آنها کاربردهای تجاری، شهری و نظامی متنوعی دارند و در طیف وسیعی از صنایع از جمله هوافضا، معدن و فرآوری مواد غذایی استفاده می شوند.

بوستر پمپ ها در ارتباط با پمپ های دیگر کار می کنند، به این معنی که به خودی خود نمی توانند هیچ سیالی را در یک سیستم انتقال دهند. آنها فقط برای “تقویت” عملکرد یک سیستم پمپاژ موجود طراحی شده اند. بوستر پمپ ها در دسته پمپ های گریز از مرکز در نظر گرفته می شوند که برای کشیدن و حرکت سیال به یک یا چند پروانه متکی هستند.

 

مشخصات فنی

مشخصات اولیه ای که هنگام انتخاب بوستر پمپ باید در نظر گرفته شود، دبی، افزایش فشار، اسب بخار و درجه قدرت است:

ماکزیمم دبی بیشترین میزان قابل دستیابی تخلیه حجمی از طریق پمپ را توصیف می کند.

– حداکثر افزایش فشار نشان دهنده بالاترین فشار قابل دستیابی به فشار یا هد موجود سیستم است. این ممکن است به صورت پوند بر اینچ مربع (psi) یا به صورت فوت سر (ft) بیان شود. فشاری که بوستر پمپ باید ایجاد کند، تفاوت بین فشار مورد نیاز سیستم و فشار پمپ موجود است. این اختلاف فشار، بوست فشاری است که بوستر پمپ برای برآورده ساختن الزامات کاربردی باید با دبی مورد نظر تامین کند.

– اسب بخار قدرت خروجی پمپ را نشان می دهد که در واحد اسب بخار (اسب بخار) اندازه گیری می شود.

– درجه قدرت نشان دهنده توان مورد نیاز برای کارکرد پمپ است که بر حسب وات (W) یا اسب بخار (اسب بخار) اندازه گیری می شود. در مورد الکتروپمپ ها، برخی از سازندگان به جای آن ولتاژ مورد نیاز (بر حسب ولت یا V) و جریان (بر حسب آمپر یا A) را مشخص می کنند. درجه توان حاصل ضرب رتبه بندی ولتاژ و جریان (قدرت = ولتاژ x جریان) است.

ویژگی ها :

– بوستر پمپ ها ممکن است برای ارائه ویژگی های مختلف طراحی شوند.

 – پمپ های با سرعت قابل تنظیم یا متغیر ، پمپ هایی هستند که دارای تجهیزات درایو سرعت قابل تنظیم (ASD) یا درایو با سرعت متغیر (VSD) هستند که به پمپ اجازه می دهد تا در سرعت های متعدد کنترل شود و کار کند. این برای فرآیندهایی که به دلیل شرایط عملیاتی خاص یا کاهش هزینه های انرژی نیاز به تنظیم جریان پمپ یا فن در حین کار دارند، مهم است.

– پمپ های کار پیوسته پمپ هایی هستند که به گونه ای طراحی شده اند که به طور مداوم بدون سایش بیش از حد پمپ کار کنند.

 

– پمپ های چند مرحله ای سیال فشرده را از مرحله اولیه به محفظه های متوالی یا مراحل تحت فشار منتقل می کنند تا سطوح فشار بالاتری نسبت به پمپاژ تک مرحله ای ایجاد کنند. به طور معمول، هر دو پمپ تک مرحله و چند مرحله دارای فشار سنج هستند.

– پمپ های خود پرایمینگ سطح خلاء کافی برای کشیدن سیال به ورودی بدون کمک خارجی ایجاد و حفظ می کنند.

 

راهنمای ساده برای انتخاب سیستم تقویت کننده آب خانگی:

 

انتخاب یک سیستم پمپ تقویت کننده آب خانگی برای یک ساختمان چند واحدی می تواند کمی ترسناک باشد، به خصوص زمانی که هیچ ایده ای در مورد این سیستم ندارید. هنگام اندازه گیری پمپ تقویت کننده فشار، ایده خوبی است که با یک طرح ساده از سیستم خود شروع کنید. این شامل فشار، ارتفاع و افت فشار مورد نیاز است. هدف تعیین فشار مورد نیاز برای سرویس دهی به تک تک وسایل در ساختمان شما است. برای انجام این کار، باید فشار آب مورد نیاز را در بحرانی ترین محل نصب کنید.برای این کار به راهنمایی های زیر توجه داشته باشید :

 

1- فشار جریان آب را اندازه گیری کنید هنگام اندازه گیری یک بوستر پمپ آب، فشار آب فعلی را با مقدار فشار ارائه شده توسط یک بوستر پمپ مشخص اندازه گیری کنید. اگر به دنبال افزایش فشار آب از 25 PSI به 40 PSI هستید، به یک بوستر پمپ با توانایی تولید 15 PSI نیاز دارید. هنگامی که الزامات عملکرد سیستم پمپ تقویت کننده خود را ارزیابی کردید، اکنون می توانید سیستم پمپ مناسب را برای مصارف خود تعیین کنید.

 

2- گارانتی پمپ را بررسی و مد نظر داشته باشید ، هنگامی که قصد دارید پمپ تقویت کننده آب برای ساختمان یا محل مورد نظر خود تهیه نمایید، مهم است که به گزینه های گارانتی توجه ویژه داشته باشید. بنابراین، مطمئن شوید که درباره قابلیت‌های ساخت و جزئیات گارانتی اطلاعات بیشتری کسب کرده‌اید تا بهترین کالا را برای پروژه پمپاژ آب خود داشته باشید.

 

3- مکان پمپ را در نظر بگیرید برخی از مناطق از خانه شما وجود دارد که دسترسی و تعمیر آنها با چالش‌های محدودی مواجه است. بنابراین مطمئن شوید که مکان مناسبی را برای پمپ تقویت کننده آب شهری انتخاب کرده اید. اگر آب در مخزن ذخیره می شود، سیستم پمپاژ را درست بالای منبع نصب کنید. این امر ایمنی را تضمین می کند و همچنین طول لوله مکش را به حداقل می رساند.

 

4- تنظیمات و ویژگی‌ها را در نظر بگیرید سیستم‌های تقویت فشار با پیکربندی‌ها و ویژگی‌های مختلفی ارائه می‌شوند که هر کدام مزایایی مانند سطح راحتی، هزینه سرمایه‌گذاری اولیه، هزینه‌های جاری، انعطاف‌پذیری و غیره را ارائه می‌دهند. برخی از نمونه‌های رایج پیکربندی‌های تقویت فشار عبارتند از: سیستم‌های تقویت مستقیم، سیستم‌های تقسیم‌بندی منطقه، سیستم‌های مخزن پشت بام و سیستم های متصل به سری.

 

 

5- استفاده از درایو فرکانس متغیر (VFD) شما می توانید از درایوهای فرکانس متغیر (VFD) برای کنترل سرعت سیستم تقویت کننده آب خود استفاده کنید. سیستم های پمپ آب با کنترل VFD قادر به ارائه مقدار دقیق آب لازم هستند. آنها این اطمینان را به شما می دهندکه تنها انرژی مورد نیاز در طول فرآیند افزایش آب مصرف می شود. این درایوها یک مزیت دارند – نقطه تنظیم را می توان در هر زمان با توجه به نیاز شما تغییر داد. بنابراین، اطمینان از اینکه اتلاف انرژی ناشی از مقاومت در لوله‌ها به حداقل می‌رسد، آسان‌تر می‌شود.

 

6- از شیرهای کاهش فشار استفاده کنید دریچه‌های کاهش فشار این اطمینان را می دهند که توزیع آب با فشار خاصی به هر فیکسچر تحویل می‌شود. آنها جریان آب را هم برای کاربر نهایی راحت می کنند و هم با قوانین شهری مطابقت دارد. پس از تقویت فشار لازم توسط یک بوستر پمپ، فشار آب ممکن است به اندازه مشخصیکاهش یابد. این کار به منظور تناسب وسایل (بر اساس سطوح یا طبقات) انجام می شود. شیرهای کاهنده فشار نیز زمانی عالی هستند که اختلاف فشار قابل توجهی بین فشار منبع گرم و سرد وجود داشته باشد.

 

7- فراموش نکنید که خط لوله را در نظر بگیرید قبل از نصب بوستر پمپ، خط لوله را در نظر بگیرید. از آنجایی که سرعت آب در لوله ها می تواند بین 3 تا 10 فوت در ثانیه باشد، باید از سایشی که ممکن است عمر لوله را کاهش دهد، مراقبت کنید. بنابراین با یک متخصص تماس بگیرید تا تعیین کنید که چه اندازه و نوع لوله به بهترین وجه با نیازهای پمپاژ شما مطابقت دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *