مقالات

پمپ کفکش چیست و چگونه کار می کند؟

پمپ کفکش چیست و چگونه کار می کند؟

 آب گرفتگی زیرزمین کابوس صاحب خانه است. پمپ کفکش از خانه شما در برابر باران های شدید و بالا آمدن آب محافظت می کند که هزینه های هنگفت تعمیر و آسیب های ساختاری را پشت سر می گذارد. مهم است که بدانید کدام یک از انواع پمپ های کفکش به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد. در زیر، ما شما را در مورد نحوه عملکرد پمپ کفکش و نحوه انتخاب پمپ مناسب برای خود راهنمایی می کنیم.

پمپ کفکش چیست؟

پمپ کفکش وسیله ای است که آب را از زیرزمین شما به بیرون خانه شما منتقل می کند. پمپ کفکش مجهز به دریچه هایی است که افزایش سطح آب یا فشار را حس می کند. هنگامی که آب بیش از حد بالا می‌رود، پمپ‌های کفکش به طور خودکار آب اضافی را با استفاده از یک خط تخلیه به بیرون از زیرزمین و از ملک شما هدایت می‌کنند. این خط که پساب نامیده می شود، پمپ کفکش را به یک منطقه زهکشی تعیین شده متصل می کند.

پمپ کفکش چگونه کار می کند؟

پمپ کفکش مکانیزمی است که افزایش سطح آب و فشار را تشخیص می‌دهد تا اطمینان حاصل شود که سطح آب خیلی بالا نمی‌رود. این پمپ ها از یک کلید برای تشخیص سطح آب استفاده می کنند. هنگامی که سوئیچ با افزایش سطح آب فعال می شود، پمپ روشن می شود و آب را به لوله تخلیه و دور از پایه خانه یا فضای مدنظر هدایت می کند. این پمپ را می توان با برق، باتری تغذیه کرد. پمپ‌های اولیه معمولاً سیم‌کشی می‌شوند، اما بسیاری از سیستم‌های پمپ کفکش ها دارای یک پمپ پشتیبان هستند که در صورت قطع برق، با آب یا باتری تغذیه می‌شود.

پمپ کفکش کجا باید تخلیه شود؟

آب پمپ شما باید به یک منطقه تعیین شده، مانند یک چاه خشک، یک نهر یا حوضچه، یا حتی یک زهکشی محلی تخلیه شود. مراقب باشید نقطه تخلیه خود را در جایی قرار ندهید که آب به خانه شما برگردد. در حالت ایده آل، لوله را 10 تا 20 فوت از پایه خانه خود دور کنید. برخی از شهرها دارای کدهای ساختمانی هستند که تعیین می کند پمپ کفکش شما کجا می تواند تخلیه شود، بنابراین همیشه بهتر است با مسولان محلی خود مشورت کنید.

به خاطر داشته باشید، ممکن است لازم باشد پمپ کفکش را به یک شیلنگ زهکشی وصل کنید و بنابر این نیاز است تا توان پمپ خود را که برای جبران افت فشار آب به درستی و با دقت انتخاب کنید .

انواع پمپ کفکش :

4 نوع متداول پمپ وجود دارد: شناور، پایه، پشتیبان با باتری و آب پشتیبان. برای یافتن اطلاعات در مورد این 4 نوع پمپ به ادامه مطلب مراجعه کنید.

 

پمپ های شناور

پمپ های شناور پمپ و موتور در یک محفظه قرار دارند. آنها در داخل یک حوض در زیرزمین شما غوطه ور قرار می گیرند . از آنجایی که پمپ‌های شناور کاملاً در حوضه آب فرو می‌روند، اغلب کم سروصدا تر هستند، فضای زیرزمین شما را اشغال نمی کنند و کمتر از پایه‌ها مسدود می‌شوند. با این حال، به دلیل اثرات غوطه ور شدن آب، ممکن است به اندازه سایر پمپ های کفکش دوام نداشته باشند. اما با تمام این مسایل هنوز هم بهترین گزینه برای خانه هایی است که نگرانی های عمده سیل دارند.

پمپ های کفکش پایه دار

برخلاف پمپ شناور ، پمپ پایه دار از یک موتور و پمپ مجزا تشکیل شده است. موتور بر روی پایه ای در بالای حوضچه قرار می گیرد، با شلنگی که به سمت حوضچه ای که پمپ در آن قرار می گیرد، می رود. پمپ آب را از طریق شیلنگ می فرستد به منطقه تخلیه تعیین شده شما . از آنجایی که موتور غوطه ور نیست، اغلب طول عمر بیشتری نسبت به پمپ های دیگر دارد و برای مسائل تعمیر و نگهداری راحت تر می توان به آن دسترسی داشت. با این حال، این پمپ ها می توانند صدای بیشتری نسبت به پمپ شناور داشته باشد و فضای بیشتری را اشغال کنند.

پمپ های کفکش با پشتیبانی باتری :

پمپ پشتیبان باتری یک راه عالی برای تامین امنیت بیشتر در برابر آسیب سیل است. یک باتری پشتیبان با یک سوئیچ شناور به پمپ شما اجازه می دهد حتی زمانی که برق شما در هنگام طوفان قطع می شود و زمانی که به آن بیشتر نیاز دارید کار کند. هنگامی که برق قطع می شود منبع اصلی برق پمپ از باتری پشتیبانی که تعبیه شده است تغذیه می کند . آب بالا می‌آید و سوئیچ شناور فعال می‌شود و پمپ از طریق باتری پشتیبان فعال شده و عملیات انتقال آب از محل مورد نظر شروع می شود .

پمپ های کفکش باپشتیبانی آب :

یک پشتیبان با نیروی آب، آب حوضچه شما را از طریق افزایش فشار آب تخلیه می کند. مزیت یک سیستم با نیروی آب این است که نیازی به نظارت بر پشتیبان یا تعویض باتری نیست. استفاده از آب اضافی قبض آب شما را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد و کمی بحث برانگیز است. برخی شهرها اجازه نصب این مدل از پمپ های کفکش را نمی دهند.

پمپ کفکش مناسب را چگونه انتخاب کنیم ؟

انتخاب یک پمپ با اسب بخار مناسب برای ایمنی خانه شما بسیار امر مهمی است. اگر برای سیل در منطقه خود پمپی با اسب بخار کمتر از حد لازم انتخاب کنید، همچنان در معرض خطر سیل هستید. در عین حال، اسب بخار بالاتر از حد لازم باعث مصرف بیش از حد انرژی، روشن و خاموش شدن مکرر می شود که طول عمر پمپ را کاهش می دهد. اگر خانه شما بیشتر در معرض آبگرتگی قرار دارد ، مشکلات سنگین‌تری برای انتقال آب وجود دارد یا به نقطه زهکشی دورتر نیاز دارید، یک پمپ شناور نیم اسب بخار می‌تواند نیروی اضافی مورد نیاز را به شما بدهد. در نهایت، اگر به طور مکرر با مشکلات عمده سیل مواجه می شوید یا از پمپ برای استفاده در فضای باز یا تجاری استفاده می کنید، یک پمپ کفکش با 13000 GPH نیاز دارید .

پمپ های کفکش با هسته چدنی نسبت به پمپ های دارای هسته پلاستیکی یا فولادی ضد زنگ دوام بیشتری دارند. گرما یک تهدید خطرناک برای موتورهای الکتریکی است زیرا این پمپ ها به خودی خود گرما تولید می کنند. هسته چدنی در تماس با موتور قرار می گیرد و گرمای موتور را بسیار بهتر از پلاستیک یا فولاد ضد زنگ دفع می کند. همچنین ممکن است بخواهید پمپی بخرید که دارای زنگ هشدار باشد. این ویژگی به شما هشدار می دهد اگر سطح آب به دلیل حجم زیاد آب یا خرابی پمپ خیلی زیاد شود.

انواع کلید پمپ کفکش :

پمپ های کفکش می توانند بر روی یک سیستم سوئیچ کار کنند. یک سوئیچ به پمپ اجازه می دهد تا به طور مستقل روشن شود.  برخی از سوئیچ ها متفاوت از سایرین عمل می کنند. در زیر چندین نوع سوئیچ و نحوه کار آنها آورده شده است:

 

– سوئیچ فشار:

یک سوئیچ فشار مقدار فشار آب را هنگام بالا آمدن آن حس می کند و عملکرد پمپ را در درجه خاصی تحریک می کند.

– کلید شناور عمودی:

کلید شناور عمودی یک کلید مغناطیسی است که میله ای روی پمپ به سمت بالا و پایین می لغزد. با افزایش سطح آب، شناور از میله بالا می رود و پمپ را روشن می کند. هنگامی که سطح آب پایین می آید، سوئیچ پایین می آید و به پمپ فرمان خاموش را می دهد .

– سوئیچ شناور بنددار:

سوئیچ شناور متصل به پمپ بسته شده و در حوضچه شناور است. هنگامی که آب بالا می رود و سوئیچ نمی تواند بیشتر شناور شود، یک سیگنال الکتریکی به پمپ ارسال می شود تا آن را فعال کند. هنگامی که سوئیچ نمی تواند شناور شود زیرا سطح آب بسیار پایین است، یک سیگنال الکتریکی به پمپ می گوید که خاموش شود.

– سوئیچ الکترونیکی:

سوئیچ الکترونیکی با هیچ شناوری کار نمی کند، بلکه با سنجش فشار آب در حوضچه کار می کند. با افزایش آب، فشاری که پمپ ها را خاموش می کند و پمپ را روشن می کند، افزایش می یابد.

نتیجه گیری :

مهم نیست که پمپ کفکش شما چقدر خوب باشد، تقریبا هر 10 سال یک بار باید تعویض شود. در حالی که برخی از پمپ ها ممکن است بیش از یک دهه دوام بیاورند، احتمال بروز مشکلات پس از این آستانه سنی بیشتر خواهد بود. تعویض پمپ هر 10 سال، خطر آسیب آب و در نهایت هزینه های بالای تعمیر را در خانه شما کاهش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *