مقالات

پمپ آب برقی چه کاربردی دارد؟

پمپ آب برقی چه کاربردی دارد؟

پمپ آب برقی :

اختراع پمپ های آب برقی زندگی را برای هر یک از ما آسان کرده است. دلیل این امر این است که پمپ های آب سنتی حجیم و بازده پایینی دارند. در حالی که از طرف دیگر الکتروپمپ ها سبک تر و کارایی بالایی دارند. پمپ های آب برقی سازگاری بالایی دارند و می توانند برای اهداف مختلف استفاده شوند.

این مقاله به اطلاعات کلی در مورد پمپ های الکتریکی می پردازد تا به شما کمک کند بهترین گزینه را انتخاب را داشته باشید.

 

پمپ آب الکتریکی چیست؟

پمپ آب الکتریکی وسیله ای مکانیکی است که با برق کار می کند. پمپ برق را از ترانسفورماتورها دریافت می کند. سپس برق از تابلو برق از طریق سیم برق متصل به لوله آب به پمپ شناور الکتریکی منتقل می شود. پمپ های شناور الکتریکی بیشتر در صنعت نفت برای بلند کردن دستی روغن مورد استفاده قرار می گیرند.

عملکرد پمپ به منابع مختلف انرژی از جمله برق، موتورها، کار انسان و نیروی باد متکی است. اندازه پمپ ها بسته به کاربرد آنها متفاوت است، از پمپ های صنعتی کوچک تا بزرگ. پمپ های مکانیکی معمولاً برای پمپاژ آب از چاه ها، در صنعت خودرو برای خنک کننده آب و تزریق سوخت و در تجارت انرژی برای پمپاژ نفت و گاز طبیعی استفاده می شود.

 

پمپ آب اکتریکی چگونه کار می کند؟

پمپ آب الکتریکی نیاز به استفاده از برق دارد که توسط ترانسفورماتور از طریق تابلو برق تامین می شود. موتور یک الکتروپمپ انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی تبدیل می کند. کل مجموعه این پمپ در مایع پمپاژ غوطه ور است. برخی از این پمپ ها را می توان غوطه ور کرد یا خشک نگه داشت، در حالی که برخی دیگر را می توان به طور کامل در آب فرو برد.

 

هنگام خرید پمپ الکتریکی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

هنگامی که شروع به جستجو و انتخاب پمپ الکتریکی می کنید، به دنبال پمپی خواهید بود که نیازهای شما را برآورده کند. هنگامی که به دنبال بهترین پمپ الکتریکی هستید، باید چند نکته را در نظر داشته باشید:

  • وزن: اگر به طور منظم به محل کار رفت و آمد می کنید یا به مسافرت می روید، یک پمپ سبک انتخاب هوشمندانه ای است.
  • صدا: برای مصارف خانگی انتخاب یک پمپ با حداقل میزان سروصدا امری مهم و ضروری است .
  • هزینه ها: هنگام جستجو برای پمپ، مهم ترین جنبه ای که باید در نظر بگیرید قیمت است. در نتیجه، شما باید یک پمپ ارزان قیمت انتخاب کنید که نیازهای شما را نیز برآورده کند.

 

 

 

کاربردهای پمپ آب الکتریکی

پمپ های آب برای اهداف مختلفی از جمله اهداف آبگیری، کاهش زمان خرابی ناشی از باران های شدید مورد استفاده قرار می گیرند. ساختمان‌ها، دیوارها، کاربردهای تقویت‌کننده، گردش آب گرم، چاله‌های حفره‌ای و حفاظت از سیستم آتش‌نشانی همگی از کاربردهای گوناگون این پمپ‌ها هستند.

در نتیجه، همه چیز در مورد پمپ های آب است که معمولاً در بخش های ساختمانی برای آبگیری و حذف آب اضافی استفاده می شود. جریان آب ممکن است به دلیل باران های شدید افزایش یابد، و پمپ های آب به شما این امکان را می دهند که به سرعت آب را برای به حداقل رساندن خرابی تامین کنید. این پمپ ها برای کاربردهای برقی، هیدرولیک، گازسوز و سایر کاربردهای دستی نیز مناسب هستند.

پمپ ها افزودنی ارزشمند هستند زیرا طیف وسیعی از کارهای صنعتی، کشاورزی و خانگی را امکان پذیر می کنند. با این حال، طیف وسیعی از پمپ های آب موجود در بازار به قدری انعطاف پذیر و متعدد است که انتخاب پمپ مناسب برای نیازهای شما ممکن است دشوار باشد.

 

مزایا و معایب پمپ های الکتریکی :

 

مزایا:

  • تولید کنندگان پمپ های الکتریکی طیف گسترده ای از انواع و اندازه ها را برای برآوردن نیازهای پمپاژ شما ارائه می دهند.
  • اکثر مجموعه های پمپ الکتریکی از برق شبکه برای کارکرد موتورهای خود استفاده می کنند.
  • برخی از دارندگان پمپ آب برقی، پمپ های خود را برای قابلیت اطمینان و استقلال شبکه به یک سیستم خورشیدی متصل می کنند.
  • می تواند محاسبه کند که چه مقدار مایع خنک کننده در محدوده دمایی مختلف در موتور گردش کند و با استفاده از یک کنترل کننده دمای مورد نظر را حفظ می کند. این امر از سرد شدن ناکافی یا بیش از حد جلوگیری می کند.
  • از سوی دیگر، یک پمپ آب الکتریکی به سازنده اجازه می دهد تا (به مراتب دقیق تر) مقدار مایع خنک کننده ای را که در دماهای مختلف در موتور جریان می یابد، کنترل کند. در نتیجه، کارآمدتر است و با نیازهای خنک کننده منحصر به فرد موتور شما هماهنگ است.

 

معایب:

  • مجموعه های پمپ الکتریکی دارای یک نقطه خرابی هستند در حالی که عموما قابل اعتماد هستند. اگر مجموعه پمپ شناور شما خراب شود، بدون آب خواهید بود.
  • مهر و موم در پمپ های شناور استفاده می شود. خوردگی این مهر و موم ممکن است در طول زمان رخ دهد. با خوردگی آب بند، آب به داخل موتور شناور نشت می کند و موتور به طور کلی تا زمانی که پمپ تعمیر شود خاموش می شود.
  • آب بندی پمپ دسترسی به پمپ شناور برای تعمیر و نگهداری را دشوار می کند.
  • پمپ های شناور برای کار کردن به برق نیاز دارند. این شبکه پس از رویدادهای بزرگ آب و هوایی و سایر بلایای طبیعی از بین می رود. وقتی برق خانه شما قطع می شود، دسترسی به آب را نیز از دست می دهد. یکی از دلایل اصلی که بسیاری از مشتریان ما یک پمپ دستی ساده را به عنوان پشتیبان برای پمپ شناور خود نصب می کنند همین موضوع است.

 

 

 

پمپ آب برقی را می توان برای کاربردهای مختلف از جمله چاه نفت و آب استفاده کرد. از مزایای آنها نسبت به پمپ های مکانیکی می توان به هزینه های پایین و سهولت تعمیر و نگهداری اشاره کرد. آنها همچنین می توانند در مناطق محدود مورد استفاده قرار گیرند و آنها را به انتخابی جذاب برای افرادی با بودجه محدود تبدیل می کند. با این حال، برخی از معایب وجود دارد. پمپ آب برقی علاوه بر کاربردهای فراوان، مزایایی نیز دارد. در زیر مزایا و معایب پمپ آب برقی ذکر شده است.

 

  • درجه حرارت بالا و مقاومت در برابر خوردگی: پمپ آب الکتریکی می تواند تا دمای -40120 درجه سانتیگراد را تحمل کند. این پمپ می تواند در محیط های با دمای پایین نیز به خوبی کار کند. نصب آن نیز آسان است. علاوه بر این، الکتروپمپ دارای عملکردهای دریافت سیگنال و بازخورد وضعیت است که آن را قادر می سازد تا در زمان واقعی وضعیت عملکرد خود را بازخورد دهد.

 

  • مصرف برق: مصرف برق یک پمپ آب برقی زمانی زیاد است که برای کارهای سنگین استفاده شود. انرژی مصرفی این پمپ به سرعت خاص پروانه بستگی دارد. در ابتدا، ذرات مایع قبل از اینکه توسط پمپ صاف شوند، مسیرهای منحنی را دنبال می کنند. با این حال، هنگامی که پمپ شروع به کار می کند، آنها در یک جهت کلی از ورودی به تخلیه، عمدتا در امتداد محور پمپ حرکت می کنند.

 

  • راندمان: در حالی که پمپ آب برقی در حرکت مایعات بسیار کارآمد است، در گاز آزاد ناکارآمد است. می تواند 10 تا 20 درصد گاز آزاد را تحمل کند. می تواند چاه های گازدار یا با دمای بالا را اداره کند. همچنین می تواند روغن با ویسکوزیته بالا را مدیریت کند. برخلاف پمپ های گازسوز، پمپ های آب برقی تعمیر و نگهداری کم و عمر طولانی دارند. با این وجود، آنها ارزان نیستند و تنها در صورتی می توان از آنها استفاده کرد که پمپ شما بتواند مقادیر زیادی مایع را تحمل کند.

–  مزایا: در میان مزایای بسیار پمپ آب برقی، اندازه و وزن جمع و جور آنها یکی از مزایای قابل ملاحظه این پمپ ها می باشد. آنها همچنین کم صدا هستند و محیط عملیاتی پایداری دارند.

– ویژگی های چند منظوره: جدا از طراحی فشرده، پمپ های آب برقی دارای حفاظت های کاری متعددی نیز هستند. آنها از یک پروانه، یک روتور، یک استاتور و شفت تشکیل شده اند. روتور توسط یک آستین شفت احاطه شده است که از گرافیت با کارایی بالا و مقاوم در برابر سایش ساخته شده است. بدنه پمپ با چسب رزین اپوکسی آب بندی شده است. پمپ های آب برقی علاوه بر دوام و کم مصرف بودن، مزایای زیست محیطی نیز دارند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *